1. Splošne določbe
Ti poslovni pogoji urejajo pravice in obveznosti pogodbenih strank, ki izhajajo iz kupne pogodbe, sklenjene med trgovcem, ki je Bubulákovo s.r.o., s sedežem na naslovu Lužná 2320/6, Šaľa 927 05, ID: 53475321, vpisanim v Poslovni register Okrožnega sodišča Trnava, vpisno številko: 48090/T (v nadaljevanju "trgovec"), in kupcem, katere predmet je nakup in prodaja blaga na spletni strani elektronske trgovine trgovca.
Kontaktni podatki trgovca:
Bubulákovo s.r.o., s sedežem na naslovu Lužná 2320/6, Šaľa 927 05, ID št.: 53475321, vpisan v Poslovnem registru Okrožnega sodišča Trnava, vpisna številka: 48090/T
Davčna številka (DIČ): 2121405132
ID DDV: SK2121405132
Prevzemno mesto:
Diakovská 14, Šaľa 927 01
Telefon: +421 905 383 904
E-mail: info@bubufabrics.si
Upravni organ:
Slovenska gospodarska inšpekcija (SGI)
Inšpektorat SGI
za Nitrsko regijo
P.O.BOX 49/A, Staničná 9,
950 50 Nitra 1
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
1.1 Ti splošni pogoji v veljavni različici na dan sklenitve kupne pogodbe so sestavni del kupne pogodbe. V primeru, da trgovec in kupec skleneta pisno kupno pogodbo, v kateri se dogovorita o pogojih, ki odstopajo od teh splošnih pogojev, bodo določila kupne pogodbe prednost pred temi splošnimi pogoji. Takšno dogovorjene pogoje ne smejo biti v nasprotju z drugimi pravnimi predpisi (npr. skrajšanje roka za vračilo blaga, obdobje odgovornosti za napake in podobno). Vsi pogodbeni odnosi se sklenjujejo v skladu z pravnim redom Republike Slovenije.
1.2 Dodatkom pogodbe za namene teh splošnih pogojev se razume katerakoli pogodba o dobavi ali zagotovitvi dodatnega izdelka, ki je povezan s predmetom pogodbe sklenjene na daljavo, ne glede na to, ali ga dobavi ali zagotovi trgovec ali druga oseba na podlagi dogovora s trgovcem.
1.3 Prikazana nakupna cena za blago na kateri koli spletni strani elektronske trgovine, ki jo upravlja trgovec, vključuje tudi davek na dodano vrednost v višini, določeni veljavnim pravnim predpisom Republike Slovenije, in ne vključuje stroškov prevoza blaga ali drugih volilnih storitev. Vse akcije veljajo do razprodaje zalog, razen če je pri posamezni blagi drugače navedeno.
1.4 Trgovec si pridržuje pravico kadarkoli spremeniti ceno blaga, navedeno na kateri koli spletni strani elektronske trgovine, ki jo upravlja trgovec. Sprememba cene blaga se ne nanaša na kupne pogodbe, sklenjene pred spremembo cene, ne glede na to, ali je blago že bilo dostavljeno ali ne.
1.5 V primeru, da trgovec ne izpolni svojih obveznosti, določenih v veljavnih pravnih predpisih Republike Slovenije ali Evropske unije ali v teh splošnih pogojih, lahko kupec uveljavi svoje pravice proti trgovcu preko pristojnega sodišča.
2. Način sklenitve kupne pogodbe
2.1 Predlog za sklenitev kupne pogodbe pošilja kupec trgovcu v obliki izpolnjenega in poslani obrazca na spletni strani trgovca, s katerim je poslal predlog za sklenitev kupne pogodbe, katere predmet je plačljiv prenos lastninske pravice na blagu, označenem s strani kupca, po kupni ceni in pod pogoji, navedenimi v naročilu (v nadaljevanju le "naročilo").
2.2 Po oddaji naročila kupec prejme na svoj e-poštni naslov samodejno obvestilo o prejemu naročila v elektronskem sistemu trgovca (v nadaljevanju "potrditev sprejema naročila"). Na e-poštni naslov kupca je lahko po potrebi poslanih še dodatnih informacij v zvezi z njegovim naročilom.
2.3 Potrditev prejema vsebuje podatke o tem, da je trgovcu bilo poslano naročilo, vendar pa ne predstavlja sprejetja predloga za sklenitev kupne pogodbe.
2.4 Trgovec nato pošlje na e-poštni naslov kupca obvestilo o tem, ali je bilo naročilo kupca sprejeto (v nadaljevanju "potrditev sprejetja naročila"). Potrditev sprejetja naročila vsebuje informacije o imenu in specifikaciji blaga, katerega prodaja je predmet kupne pogodbe, nadalje podatke o ceni blaga in/ali drugih storitev, podatke o predvidenem roku dostave blaga, ime in podatke o kraju, kamor naj bi bilo blago dostavljeno, ter podatke o morebitni ceni, pogojih, načinu in roku prevoza blaga do dogovorjenega mesta dostave za kupca, podatke o trgovcu (borzno ime, sedež, ID, vpisno številko v poslovni register ipd.), ter morebitno tudi druge potrebne podatke.
2.5 Kupna pogodba je sklenjena z dnem prejema potrdila o sprejetju naročila v elektronski ali pisni obliki kupcu.
2.6 Trgovec je na jasen, enostaven, razumljiv in nedvoumno način predOddaje naročila kupca obvestil o predpogodbenih informacijah, ki se nanašajo na plačilne, poslovne, prevozne in druge pogoje, tako da:
a) o glavnih značilnostih izdelka v obsegu, primernemu uporabljenemu komunikacijskemu sredstvu, ter o izdelku obvestil na ustrezni katalogovski strani elektronske trgovine trgovca.
b) o trgovskem imenu in sedežu trgovca ali osebe, v imenu katerega trgovec posluje, ter o tem obvestil na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca, ter v členu 1 teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca.
c) o telefonski številki trgovca, o naslovu elektronske pošte trgovca ter o drugih sredstvih spletne komunikacije kupca s trgovcem, ter o tem obvestil na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca in v členu 1 teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca.
d) o naslovu trgovca ali osebe, ki deluje v imenu trgovca, na katerem lahko kupec uveljavlja pravice iz naslova odgovornosti za napake blaga ali storitve, odstop od pogodbe, vloži prošnjo za popravilo ali drug predlog, ter o tem obvestil v členu 1 teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca.
e) o skupni ceni blaga ali storitve, vključno z davkom na dodano vrednost in vsemi drugimi davki ali takrat, ko zaradi narave blaga ali storitve cene ni mogoče primerno vnaprej določiti, način, kako se izračuna, ter stroške prevoza, dostave, poštnine in drugih stroškov ter dajatve, ali če teh stroškov in dajatev ni mogoče vnaprej določiti, o dejstvu, da jih bo kupec moral plačati, je informiral na ustrezni katalogovski strani elektronske trgovine trgovca.
f) O pogojih Plačila, pogojih Dostave, o roku, v katerem se trgovec zavezuje dostaviti blago ali zagotoviti storitev, je obvestil v ustreznih členih teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca.
g) O obstoju in trajanju zakonske odgovornosti trgovca za napake blaga, digitalnih vsebin in digitalnih storitev ter o razpoložljivosti potrošniške garancije, če jo trgovec ali proizvajalec zagotavlja, ter o postopkih uveljavljanja in reševanja odgovornosti za napake, pritožb in pobud kupca je obvestil v ustreznih členih teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca.
h) O obstoju in trajanju odgovornosti za napake storitve ter o postopkih uveljavljanja pravic iz naslova odgovornosti za napake storitve je obvestil v ustreznih členih teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca.
i) O pogojih poprodajnega servisa v ustreznih členih teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca.
j) o skladnosti in interoperabilnosti stvari z digitalnimi elementi, digitalnimi vsebinami in digitalnimi storitvami, o katerih trgovec ve ali je razumljivo pričakovati, da o njih ve, je kupca obvestil pri posameznih izdelkih na ustrezni katalogovski strani elektronske trgovine trgovca.
k) o pravici potrošnika, da trgovcu vloži zahtevo za popravilo s navedbojo posebne povezave na spletno stran, na kateri so objavljene informacije o pristojnem subjektu za alternativno reševanje sporov, je obvestil v členu 11 teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca.
l) o pravici kupca, da odstopi od kupne pogodbe, o pogojih, rokih in postopkih pri uveljavljanju pravice do odstopa od pogodbe je obvestil v členu 10 teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca.
m) V členu 10 in v prilogi teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca, je obvestil o zagotovitvi obrazca za odstop od kupne pogodbe, trgovec pa je hkrati v prilogi teh splošnih pogojev, objavljenih na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca, tudi sam obrazec za odstop od kupne pogodbe.
n) V členu 10 teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca, je obvestil, da bo kupec, če odstopi od kupne pogodbe, nosil stroške vračila blaga v skladu s § 21 ods. 3 Zakona 108/2024 Z.z. o zaščiti potrošnika in o spremembah ter dopolnitvah nekaterih zakonov (v nadaljevanju "Zakon"), ter če odstopi od pogodbe, tudi stroške vračila blaga, ki zaradi svoje narave ni mogoče poslati preko pošte.
o) V členu 10 teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca, je obvestil, da ima kupec obveznost plačati trgovcu ceno za dejansko opravljeno storitev po § 21 ods. 5 Zakona, če odstopi od pogodbe o storitvah po tem, ko je v skladu s § 17 ods. 10 točke c) Zakona trgovcu izrecno dal soglasje.
p) V členu 10 teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca, je obvestil o okoliščinah, v katerih kupec izgubi pravico do odstopa od pogodbe.
q) O obstoju ustreznih kodeksov ravnanja, ki jih je trgovec zavezal spoštovati, ter o načinu, kako se jih lahko kupec seznani ali pridobi njihov tekst, je obvestil na ustrezni katalogovski strani elektronske trgovine trgovca.
r) O trajanju pogodbe, če gre za pogodbo sklenjeno na določen čas; če gre za pogodbo sklenjeno na neomejen čas ali za pogodbo, pri kateri se njen rok avtomatsko podaljšuje, ter o pogojih odpovedi pogodbe je obvestil na ustrezni katalogovski strani elektronske trgovine trgovca in v teh splošnih pogojih, ki so objavljeni na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca.
s) O najmanjšem trajanju obveznosti kupca, ki izhaja iz kupne pogodbe, če takšna obveznost izhaja iz pogodbe, je obvestil na ustrezni katalogovski strani elektronske trgovine trgovca in v teh splošnih pogojih, ki so objavljeni na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca.
t) O obveznosti kupca, da plača predplačilo ali zagotovi drugo finančno zagotovilo na zahtevo trgovca, ter o pogojih, ki se nanašajo na njegovo zagotavljanje, če iz kupne pogodbe izhaja takšna obveznost, je obvestil na ustrezni katalogovski strani elektronske trgovine trgovca in v teh splošnih pogojih, ki so objavljeni na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca.
u) O funkcionalnosti stvari z digitalnimi elementi, digitalnih vsebin in digitalnih storitev, vključno z razpoložljivimi tehničnimi zaščitnimi ukrepi, je obvestil na ustrezni katalogovski strani elektronske trgovine trgovca in v teh splošnih pogojih, ki so objavljeni na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca.
v) O možnosti in pogojih reševanja sporov izven sodišča prek sistema alternativnega reševanja sporov, če se je trgovec zavezal, da bo ta sistem uporabljal, je obvestil na ustrezni katalogovski strani elektronske trgovine trgovca in v teh splošnih pogojih, ki so objavljeni na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca.
w) O postopkih, potrebnih za sklenitev kupne pogodbe, tako da je te postopke opisal v teh splošnih pogojih, ki so objavljeni na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca.
x) O tem, da bo kupna pogodba shranjena v elektronski obliki pri prodajalcu in dostopna kupcu potem, ko ga le-ta pisno zahteva, je obvestil na ustrezni katalogovski strani elektronske trgovine trgovca in v teh splošnih pogojih, ki so objavljeni na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca.
y) O jeziku, ki je na voljo za sklenitev pogodbe, tj. slovenskem jeziku, je obvestil na ustrezni katalogovski strani elektronske trgovine trgovca in v teh splošnih pogojih, ki so objavljeni na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca.
3. Pravice in obveznosti trgovca
3.1 Trgovec je dolžan:
a) Trgovec je dolžan, da kupcu na podlagi potrjenega naročila dostavi blago v dogovorjeni količini, kakovosti in roku ter ga zapakira ali urediti za prevoz na način, ki je potreben za njegovo shranjevanje in zaščito.
b) zagotoviti, da dostavljeno blago ustreza veljavnim pravnim predpisom Republike Slovenije,
c) Takoj po sklenitvi kupne pogodbe, najkasneje pa ob dostavi blaga, mora trgovec kupcu zagotoviti potrdilo o sklenitvi pogodbe na trajnem nosilcu, na primer prek elektronske pošte. Potrdilo mora vsebovati vse informacije navedene v točki 2.6., vključno z obrazcem za odstop od kupne pogodbe.
d) Najkasneje ob dostavi blaga mora trgovec kupcu predložiti v pisni ali elektronski obliki vse potrebne dokumente za prevzem in uporabo blaga ter druge dokumente, določene veljavnimi pravnimi predpisi Republike Slovenije (navodila v slovenskem jeziku, garancijski list, dobavnico, davčni dokument).
3.2 Trgovec ima pravico do pravilnega in pravočasnega plačila kupnine za dostavljeno blago s strani kupca.
3.3 Če trgovec iz razlogov razpoložljivosti zalog ali nedostopnosti blaga ne more dostaviti blaga kupcu v določeni ali dogovorjeni predpisani postopek ali rok, je dolžan kupcu ponuditi nadomestno izpolnitev ali možnost odstopa od kupne pogodbe oziroma preklic naročila. V primeru, da kupec v razumnem roku ne sprejme ponujene nadomestne izpolnitve niti ne odstopi od pogodbe, je trgovec upravičen od pogodbe odstopiti, hkrati pa je dolžan, če je kupec že plačal kupnino ali njen del, v 14 dneh od prejema odstopnega obvestila vrniti že prejeto plačilo ali njegov del.
4. Pravice in obveznosti kupca
4.1 Kupcu je trgovec seznanil s tem, da je plačilo cene del njegove obveznosti, ki izhaja iz naročila.
4.2 Kupcu je dolžan:
a) Prevzeti naročeno in dostavljeno blago.
b) Plačati trgovcu dogovorjenokupnino v dogovorjenem roku plačila, vključno s stroški dostave blaga.
c) Potrditi prevzem blaga s svojo ali pooblastilo osebo s podpisom na dostavni list.
4.3 Kupcu pripada pravica do dostave blaga v dogovorjeni količini, kakovosti, roku in kraju, ki ju določita pogodbeni strani.
5. Pogoji dostave in plačila
5.1 Uveljavljen rok razpoložljivosti blaga s časom njegovega odpreme je naveden pri vsakem blagu na spletni strani elektronske trgovine.
5.2 Če se trgovec in kupec v kupni pogodbi ne dogovorita drugače, je trgovec dolžan dostaviti blago kupcu brez odloga, najkasneje v 30 dneh od sklenitve pogodbe. Če trgovec svojo obveznost dostave v tej določeni roki ne izpolni, bo kupec pozval trgovca, naj blago dostavi v dodatnem razumnem roku. Če trgovec tudi v tem dodatnem razumnem roku blaga ne dostavi, je kupec upravičen od pogodbe odstopiti.
5.3 Trgovec je upravičen, da kupca pozove k prevzemu blaga tudi pred potekom roka za dostavo, določenega v kupni pogodbi.
5.4 Barvni prikaz blaga na monitorju morda ne bo popolnoma natančno odražati dejanskih odtenkov barv, ki jih bo kupec v resničnosti zaznaval. Prikaz odtenkov barv je med drugim odvisen tudi od kakovosti zaslona in drugih uporabljanih prikazovalnih naprav.
5.5 Kupcu je dolžan prevzeti blago na kraju, ki ga določi trgovec ali njegov pooblastilec za dostavo, v skladu z dogovorom v kupni pogodbi ali na drug način, pred dostavo blaga (v nadaljevanju "Lokacija"). Kupcu je tudi dolžan prevzeti blago v časovnem okviru, ki ga določi trgovec ali njegov pooblastilec za dostavo, v skladu z dogovorom v kupni pogodbi ali na drug način, pred dostavo blaga (v nadaljevanju "Časovni okvir").
5.6 Če trgovec dostavi blago kupcu na lokacijo in v časovnem okviru, ki ga določi, je kupec dolžan prevzeti blago osebno ali zagotoviti, da ga prevzame pooblastljena oseba, ki jo bo pooblastil za primer njegove odsotnosti, ter podpisati protokol o plačilu kupnine in dostavi ter prevzemu blaga. Pooblastljena oseba za prevzem blaga je dolžna predložiti trgovcu kopijo potrditve naročila. Blago se šteje za dostavljeno in prevzeto z dnem, ko je blago dostavljeno kupcu. Dostava blaga kupcu pomeni dostavo na lokacijo, njegovo prevzemanje s strani kupca ali pooblastljene tretje osebe ter podpis protokola o plačilu kupnine in dostavi ter prevzemu blaga s strani kupca ali pooblastljene tretje osebe.
5.7 Če je potrebno ponovni dostavi blaga zaradi odsotnosti kupca na lokaciji in v časovnem okviru ali če kupec brez predhodnega pisnega odstopa od kupne pogodbe ne prevzame blaga v 7 dneh po brezresultativnem poteku časa za dostavo, ima trgovec pravico uveljavljati odškodnino za nastalo škodo v višini dejanskih stroškov poskusa neuspešne dostave na lokacijo.
5.8 Kupna pogodba je sklenjena z odložilno pogojem, da se v primeru, če kupec v roku 15 dni od poziva trgovca k prevzemu blaga ne plača dogovorjene kupnine v skladu s točko 4.2 teh splošnih pogojev, pogodba od začetka razveljavi, pogodbeni stranki si vrneta ali nadomestita vse prejeta izpolnila, trgovec pa pridobi pravico, da prosto razpolaga z naročenim blagom.
5.9 Kupcu je upravičen, da lahko takoj po dostavi v njegovi prisotnosti preveri blago in njegov ovitek v prisotnosti pooblaščene osebe trgovca. V primeru ugotovljenih napak na blagu in/ali če dostava ni popolna (manjše število kosov ali manjkajoče blago po naročilu), je pooblaščena oseba trgovca dolžna na zahtevo kupca izdati zapis o škodi, v katerem je opisano stanje in narava napake, kar potrdi tudi kupec. Na podlagi tega zapisa, ki ga dostavi trgovcu, lahko kupec zavrne prevzem blaga z napako ali pa potrdi dostavo blaga z napako ter v skladu s členom 8 teh splošnih pogojev uveljavlja odgovornost trgovca za napake na blagu ali odgovornost druge osebe, o kateri je trgovec kupca obvestil pred sklenitvijo pogodbe ali pred pošiljanjem naročila (v nadaljevanju "določena oseba"). Če kupec zavrne prevzem blaga z napako, vse stroške, povezane z vračilom blaga trgovcu, nosi trgovec.
5.10 Če trgovec ne dostavi blago v roku, ki ga določa točka 5.2 teh splošnih pogojev, lahko kupec odstopi od kupne pogodbe, trgovec pa je dolžan vrniti že plačani del kupnine brez odlašanja, največ v 14 dneh od prejema odstopnega obvestila, v enaki plačilni možnosti, kot jo je uporabil kupec ob plačilu, razen če se s kupcem drugače dogovorita o drugi obliki vračila, v tem primeru pa brez dodatnih stroškov za kupca.
6. Kupna cena
6.1 Kupna cena za blago, dogovorjena v pogodbi o nakupu med trgovcem in kupcem, je navedena v potrdilu o sprejemu naročila (v nadaljnjem besedilu "kupna cena"). Če je kupna cena navedena v potrditvi dostave naročila višja od cene enakega blaga, navedene v ponudbi elektronske trgovine ob času oddaje naročila s strani kupca, bo trgovec kupcu poslal elektronsko sporočilo z obvestilom o ponudbi nove kupne cene v drugi višini, ki se šteje za predlog trgovca za sklenitev nove pogodbe o nakupu, ki jo mora kupec izrecno potrditi z elektronskim sporočilom ali pisno, da bo pogodba o nakupu veljavna.
6.2 Kupec je dolžan plačati trgovcu kupno ceno skupaj z dajatvami za dostavo blaga v gotovini, oziroma s plačilno kartico ob osebnem prevzemu blaga, po povzetju na mestu dostave blaga ali z brezgotovinskim nakazilom na račun trgovca, naveden v potrdilu o sprejemu naročila ali na spletni strani trgovca v času pred prevzemom blaga.
6.3 V primeru, da kupec plača trgovcu kupno ceno s brezgotovinskim nakazilom, se dan plačila šteje za dan, ko je celotna kupna cena pripisana na račun trgovca.
6.4 Kupec je dolžan plačati trgovcu kupno ceno za dogovorjeno blago v roku, določenem s pogodbo o nakupu, najkasneje ob prevzemu blaga.
6.5 V primeru, da kupec do trenutka dostave blaga na mesto in če se pogodbeni stranki nista dogovorili o plačilu kupnine v obrokih, trgovec je pooblaščen, da odkloni dobavo blaga kupcu.
6.6 Stroški povezani z montacijo in prenovo blaga niso vključeni v kupno ceno in trgovec te storitve ni dolžan zagotavljati kupcu.
7. Pridobitev lastništva in prehod nevarnosti škode na blagu
7.1 Ob prevzemu blaga na dogovorjenem mestu preide lastninska pravica na blago na kupca. Kupec, ki ne izpolnjuje definicije potrošnika iz določila § 52 odstavek 4 Obligacijskega zakonika, pridobi lastninsko pravico do blaga šele z določenim plačilom celotne kupnine za blago.
7.2 Nevarnost škode na blagu preide na kupca v trenutku, ko kupac ali tretja oseba, pooblastila kupec, prevzame blago od trgovca ali njegovega zastopnika, pooblaščenega za dostavo blaga, ali ko se to v času neizvede pravočasno, v času, ko trgovec dovoli kupcu ravnati z blagom, kupac pa blaga ne prevzame.
8. Odgovornost za napake
8.1 Trgovec odgovarja za katerokoli napako, ki jo ima prodano blago v času njegove dobave in ki se pokaže v dveh letih od dobave blaga. Pri uporabljenem blagu se lahko pogodbeni stranki dogovorita o krajši dobi odgovornosti trgovca za napake, vendar ne krajši od enega leta od dobave blaga. Če se napaka pokaže v tej dobi, se šteje, da gre za napako, ki je bila že pri dobavi blaga. To ne velja, če je mogoče dokazati nasprotno ali če je ta predpostavka v nasprotju z naravo blaga ali napake.
8.2 Če je predmet nakupa več digitalnih prvkov, pri katerih se digitalni vsebini namenja dostava ali digitalni storitvi zagotavljata neprekinjeno v času dogovorjene dobe, trgovec odgovarja za vsako napako, ki se pojavi ali pokaže v celotni dogovorjeni dobi, najkasneje pa v dveh letih od dobave stvari z digitalnimi prvki.
8.3 Če trgovec odgovarja za napako predanega blaga, ima kupec do njega pravico zahtevati odpravo napake s popravkom ali zamenjavo (§ 623 Obligacijskega zakonika), pravico do primerno znižanja kupnine ali pravico odstopiti od pogodbe o nakupu (§ 624 Obligacijskega zakonika).
8.4 Kupec lahko uveljavlja pravice iz odgovornosti za napake le, če napako ugotovi v dveh mesecih od odkritja napake, najkasneje pa do preteka roka odgovornosti trgovca za napake.
8.5 Trgovec ali določena oseba kupcu brez odlašanja po ugotovitvi napake brezplačno zagotovi pisno potrdilo o ugotovitvi napake. V potrdilu o ugotovitvi napake trgovec navede rok, v katerem bo napaka odpravljena. Ta rok ne sme presegati 30 dni od dneva ugotovitve napake, razen če daljši rok ni upravičen s objektivnim razlogom, ki ga trgovec ne more vplivati.
8.6 Trgovec ali določena oseba kupcu zagotovi potrdilo o ugotovitvi napake blaga v ustrezni obliki, ki jo izbere trgovec, na primer v obliki elektronskega sporočila ali pisno, pri čemer je dolžan natančno navesti ugotovljene napake blaga in še enkrat kupca poučiti o njegovih pravicah, ki izhajajo iz določil § 623 in § 624 Obligacijskega zakonika.
8.7 Kupec ima pravico izbrati odpravo napake z zamenjavo blaga ali z opravkom blaga. Kupec si ne sme izbrati načina odprave napake, ki ni mogoč ali bi v primerjavi z drugim načinom odprave napake povzročil trgovcu nepravičane stroške glede na vse okoliščine.
8.8 Če napako, ki jo je mogoče odpraviti, obstaja, lahko kupec zahteva brezplačno odpravo napake. Trgovec bo napako odpraviti v ustreznem roku. Ustrezni rok pomeni najkrajši čas, ki ga trgovec potrebuje za oceno napake in za popravilo ali zamenjavo blaga ob upoštevanju narave blaga ter narave in resnosti napake.
8.9 Trgovec lahko zavrne odpravo napake, če popravilo ali zamenjava nista mogoča ali če bi si glede na vse okoliščine zahtevala nepravičane stroške.
8.10 Za namen popravila ali zamenjave kupac blago preda ali omogoči dostop do blaga trgovcu ali osebi, ki jo določi trgovec.
8.11 Trgovec bo popravljeno ali nadomestno blago kupcu dostavil na lastne stroške z enakim ali podobnim načinom, kot je bil način, s katerim je kupec prejel napako prizadeto blago, če se pogodbeni stranki drugače ne dogovorita. Če kupec v šestih mesecih od dneva, ko je moral blago prevzeti, ne prevzame blaga, ga lahko trgovec proda. Če gre za blago večje vrednosti, bo trgovec vnaprej obvestil kupca o nameravanem prodajnem dejanju ter mu zagotovil ustrezno dodatno obdobje za prevzem blaga.
8.12 Trgovec takoj po prodaji izplača kupcu delež od prodaje blaga po odbitku stroškov, ki jih je namenoma porabil za shranjevanje in prodajo, če kupec uveljavlja pravico do deleža od dobička v razumnem roku, ki ga trgovec navede v obvestilu o načrtovani prodaji blaga.
8.13 Če trgovec zavrne odgovornost za napako, mora razlog za zavrnitev pisno sporočiti kupcu. Če kupec z izvedenskim mnenjem ali strokovnim mnenjem, ki ga izdaja akreditirana oseba, pooblaščena oseba ali notifikirana oseba, dokaže odgovornost trgovca za napako, lahko ponovno ugotovi napako, trgovec pa ne sme zavrniti odgovornosti za napako.
8.14 Kupec ima pravico do povračila stroškov, namenoma porabljenih v zvezi z ugotovitvijo napake, za katero je odgovoren trgovec, ter do uveljavljanja pravic iz odgovornosti za napako. Kupec mora svoje pravice uveljaviti pri trgovcu najkasneje v dveh mesecih od dobave popravljenega ali nadomestnega blaga, plačila znižanja cene ali vračila cene po odstopu od pogodbe, sicer pravica preneha.
8.15 Kupec ima pravico do ustreznega znižanja cene ali pa lahko odstopi od pogodbe o nakupu tudi brez zagotovitve dodatnega ustreznega roka, če trgovec ni popravil ali zamenjal blaga, ali če je trgovec zavrnil odpravo napake na podlagi točke 8.9, ali če je blago kljub popravilu ali zamenjavi še vedno imelo napako, ali če je napaka takšne narave, da upravičuje takojšnje znižanje cene ali odstop od pogodbe, ali če je trgovec izjavil, ali je iz okoliščin razvidno, da napake ne bo odpravljen v ustreznem roku ali brez povzročanja pomembnih težav kupcu.
8.16 Če pogodba zajema nakup večjega števila blaga, lahko kupec odstopi od nje le v zvezi z blagom z napako. V zvezi z ostalim blagom pa lahko odstopi od pogodbe le, če ni mogoče razumno pričakovati, da bo imel interes ohraniti ostalo blago brez napak.
8.17 Kupec ne more odstopiti od pogodbe o nakupu v skladu s točko 8.15, če je kupec prispeval k nastanku napake ali če je napaka nepomembna.
8.18 Trgovec bo po odstopu od pogodbe, ki jo je odkupil kupec, in po vračilu blaga trgovcu najkasneje v 14 dneh vrnil kupcu kupnino ali mu izplačal znižanje cene, in sicer najprej v skladu z dnem vračila blaga ali dnem, ko je trgovec prejel dokazilo, da je kupec blago poslal nazaj, odvisno od tega, kateri dogodek nastopi prvi. Trgovec bo kupnino ali znižanje cene vrnil enakim načinom, kot ga je kupec uporabil ob plačilu, razen če kupec izrecno ne želi drugače.
8.19 Za uveljavljanje odgovornosti za napake se uporablja člen 8 teh splošnih pogojev. Kupec je bil ustrezno obveščen in informiran o pogojih ter načinu uveljavljanja odgovornosti za napake blaga, vključno z informacijami o tem, kjer je mogoče uveljavljati odgovornost za napake, tako da je te splošne pogoje objavil na ustrezni podstrani elektronske trgovine trgovca, kupec pa je imel možnost prebrati jih v času pred oddajo naročila.
8.20 Odgovornost za napake se nanaša na blago, kupljeno s strani kupca pri trgovcu prek elektronske trgovine na spletni strani trgovca.
8.21 Če blago kaže napake, ima kupec pravico uveljavljati odgovornost za napake na sedežu trgovca ali pri določeni osebi tako, da blago dostavi na sedež trgovca ali določene osebe ter izkaže svojo voljo, da želi uveljavljati svoje pravice (npr. z izpolnjenim obrazcem za uveljavitev odgovornosti za napake, ki je nameščen na ustrezni podstrani trgovčeve elektronske trgovine). Trgovec priporoča zavarovanje pošiljke ob pošiljanju. Pošiljk za plačilo po povzetju trgovec niti določena oseba ne prevzame. Kupec je dolžan v obvestilu o ugotovitvi napake resnično navesti vse zahtevane informacije, zlasti natančno opisati vrsto in obseg napake na blagu; hkrati navesti, katere pravice iz določila § 623 Obligacijskega zakonika uveljavlja. Seznam določenih oseb je naveden na ustrezni podstrani trgovčeve elektronske trgovine ali pa ga trgovec pošlje na kupecovo željo.
8.22 Postopek uveljavljanja odgovornosti za napake blaga, ki ga je mogoče dostaviti trgovcu, se začne z dnem, ko so kumulativno izpolnjeni vsi naslednji pogoji:
a) Dostava obvestila o ugotovitvi napake blaga trgovcu ali določeni osebi,
b) Dostava blaga s strani kupca trgovcu ali določeni osebi,
c) Dostava dostopnih kodov, gesel in podobnih podatkov k blagu trgovcu ali določeni osebi, če so ti podatki nujni za identifikacijo napake blaga in njegovo popravilo.
8.23 Če je predmet ugotovitve napake blago, ki ga ni mogoče objektivno dostaviti trgovcu — na primer, trdno vgrajeno blago ali nadvelik, sestavljen blago z enkratnimi nerazdružljivimi spoji, npr. lepilom, sorniki, zvitki, spajkanjem ipd. — (v nadaljevanju »Neodposlјivo blago«), se lahko trgovec s kupcem dogovori, da bo tovar osebno pregledal ali pa ga bo s pooblastilom preveril strokovnjak neposredno pri kupcu. V takem primeru je kupec poleg izpolnjevanja pogojev po točki 8.22 pisem in c) teh splošnih pogojev tudi dolžan zagotoviti vse potrebne sodelovanje za izvedbo ogleda Neodposlјivega blaga trgovcu ali pooblaščeni tretji osebi. Postopek v zvezi z Neodposlјivim blagom začne teči z dnem, ko je bil opravljen ogled Neodposlјivega blaga v skladu z uvodno povedjo. Če pa trgovec ali pooblaščena tretja oseba po dogovoru s kupcem kljub zagotovljenemu sodelovanju kupca ne zagotovi izvedbe ogleda Neodposlјivega blaga v ustreznem roku, najpozneje v 10 dneh od prejema obvestila o ugotovitvi napake trgovcu, se postopek začne z dnem prejema obvestila o ugotovitvi napake blaga trgovcu.
8.24 Trgovec pri odpravi napake zagotovi odstranitev blaga ter namestitev popravljenega ali nadomestnega blaga, če odmena ali popravilo blaga to zahtevata.
8.25 Trgovec odgovarja za napako, ki je bila povzročena z nepravilno montažo ali nameščanjem blaga, digitalne vsebine ali digitalne storitve v skladu s členom 619 odstavek 4 Obligacijskega zakonika.
8.26 Kupec je upravičen za to, da odloči, katera pravica iz določila § 623 Obligacijskega zakonika jo uveljavlja, in hkrati je dolžan brez odlašanja o svoji odločitvi obvestiti trgovca ali pooblaščeno osebo. Na podlagi kupčeve odločitve, katera pravica iz določila § 623 Obligacijskega zakonika se želi uveljaviti, je trgovec ali določena oseba dolžna določiti način vračila za odpravo napak.
8.27 Odgovornost se ne nanaša na napake, za katere je kupec z trgovcem ob času sklenitve pogodbe dogovoril nižjo ceno in o katerih je moral kupec v skladu s to temo vedeti ob upoštevanju te okoliščine.
8.28 Trgovec ne odgovarja za napake blaga:
a) Če kupec ni uveljavljal svojih pravic glede odgovornosti trgovca za napako blaga v določenem roku odgovornosti trgovca za napake blaga, potem ta pravica ni več uveljčljiva.
b) Če je napako na blagu mehanska poškodba blaga, ki jo je povzročil kupec,
c) Če je napaka na blagu nastala zaradi uporabe blaga v pogojih, ki z njimi ne ustrezajo glede na intenziteto, vlago, kemične in mehanske vplive ter niso v skladu z naravnim okoljem blaga,
d) Če je napaka na blagu nastala zaradi nepravilnega ravnanja, obratovanja ali zanemarjanja skrbnosti pri ravnanju z blagom,
e) Če je napaka na blagu nastala zaradi poškodbe blaga z nadmernimi obremenitvami ali uporabo v nasprotju s pogoji, navedenimi v dokumentaciji ali splošnimi načeli običajne uporabe blaga,
g) Če je napaka na blagu nastala zaradi poškodbe blaga zaradi naključne okvare in naključnega poslabšanja,
h) Če je napaka na blagu nastala zaradi neustreznega posega, poškodbe z vodo, ogenj, statične ali atmosferične elektrike ali drugega dejanja višje sile,
i) Če je napaka na blagu nastala zaradi posega nepooblaščene osebe v blago,
Če pošiljka ni popolna ali gre za očitno napako, ki jo je kupec lahko ugotovil s preverjanjem pošiljke ob dostavi in jo ni prijavil predstavniku trgovca v skladu s točko 5.9. teh splošnih pogojev, potem bo kasnejše ugotavljanje takšne napake mogoče le, če kupec dokaže, da je bila napaka na blagu že ob prevzemu.8.29 Trgovec bo takoj po zaključku postopka uveljavljanja odgovornosti za napake kupcu obvestil po telefonu ali po elektronski pošti. Hkrati mu bo skupaj z blagom ali preko e-pošte dostavil potrdilo o zaključku postopka odgovornosti za napake.
8.30 Pošiljke športne prehranske hrane, živil v darilnih košarah in krme za živali, ki imajo minimalno rok trajanja več kot 2 meseca pred datumom poteka, se kontaktira kupca po telefonu ali po elektronski pošti v primeru krajše roka trajanja, pri čemer je pošiljka odposlana le s soglasjem kupca.
8.31 V primeru menjave blaga za novo kupec prejme potrdilo, v katerem so navedene informacije o menjavi blaga, morebitne nadaljnje ugotovitve napak pa se uveljavljajo na podlagi pogodbe o nakupu in tega potrdila. Pri menjavi blaga za novo začne garancijska doba znova teči od prevzema novega blaga, vendar le za novo blago.
8.32 Uveljavljanje odgovornosti za napake se nanaša le na napake navedene v Obvestilu o ugotovitvi napake in v potrdilu o ugotovitvi napake blaga v skladu s točko 8.6. teh splošnih pogojev.
8.33 Pravico kupca do uveljavljanja odgovornosti za napake blaga je prenehano, če je v skladu z točko 8.3 teh splošnih pogojev že uveljavil svojo pravico in zaprosil trgovca za odpravo napake, in če je postopek že zaključen, ter brez predložitve izvedenskega mnenja ali strokovnega stanoviska, izdana pooblaščeno, pooblaščeno ali notifikacijsko osebo, bo ponovno ugotavljanje iste enkratne napake (ne napake istega tipa) zavrnjeno.
8.34 Določila člen 8 teh splošnih pogojev izrecno ne veljajo za subjekte, ki ne izpolnjujejo definicije potrošnika, določene v določilu § 52 odstavek 4 Obligacijskega zakonika.
9. Osebni podatki in njihova zaščita
9.1 Stranki se dogovorili, da je kupec za namen pravilnega ravnanja in dostave naročila, če je fizična oseba, dolžan trgovcu v naročilu sporočiti svoje ime in priimek, naslov stalnega bivališča vključno s poštno številko, telefonsko številko ter e-poštni naslov.
9.2 Stranki sta se dogovorili, da je kupec za namen pravilnega obdelovanja in dostave naročila, če je pravna oseba, dolžan trgovcu v naročilu sporočiti svojo poslovno ime, naslov sedeža vključno s poštno številko, ID naslov (IČO), ID DDV (če mu je bila podeljena), telefonsko številko ter e-poštni naslov.
9.3 Kupec, ki se je v okviru elektronske trgovine registriral, si lahko kadar koli preveri in spremeni posredovane osebne podatke, prav tako pa lahko po prijavi na spletno stran elektronske trgovine v razdelku „XY (npr. Moj profil)“ svojo registracijo tudi izprazni.
9.4 Trgovec s tem sporočil kupcu, da bo v skladu s čl. 6 odst. 1 točke b) Uredbe Evropskega parlamenta in Sveta (EU) 2016/679 z dne 27. aprila 2016 o varstvu fizičnih oseb pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov, s katero se razveljavlja smernica 95/46/ES (splošna uredba o varstvu podatkov), kot upravljavec informacijskega sistema ob začetku sklenitve pogodbe o nakupu obdeloval osebne podatke kupca brez njegovega soglasja kot prizadete osebe, pri čemer bo obdelava osebnih podatkov opravljena v okviru predpogodnih razmerij s kupcem in obdelava osebnih podatkov je nujna za izvedbo pogodbe o nakupu, v kateri kupec nastopa kot ena od strank.
9.5 V skladu s členom 6 odstavek 1 točko f) Uredbe lahko trgovec po dostavi naročenega blaga ali storitve kupcu ob pravem interesu še naprej obdeluje osebne podatke kupca za namen neposrednega trženja ter mu pošlje na elektronski naslov informacije o novih izdelkih, popustih in akcijah na ponujenih izdelkih ali storitvah.
9.6 Trgovec se zavezuje, da bo osebne podatke kupca obravnaval in ravnal v skladu z veljavnimi pravnimi predpisi Republike Slovenije.
9.7 Trgovec izjavlja, da bo v skladu s členom 5 odstavek 1 točko a) in točko b) Uredbe osebne podatke kupca pridobival izključno za namen naveden v teh splošnih pogojih.
9.8 Trgovec izjavlja, da bo osebne podatke kupca za druge namene, kot so navedeni v teh splošnih pogojih, pridobival vedno posebej na ustrezni pravni podlagi, hkrati pa bo zagotovil, da se ti osebni podatki obdelujejo in uporabljajo izključno na način, ki ustreza namenu, za katerega so bili zbrani, ter da jih ne bo združeval z osebni podatki, pridobljenimi za drug namen ali za namen izpolnitve pogodbe o nakupu.
9.9 Pred oddajo naročila bo kupec pozvan, da s potrditvijo v polje pred oddajo naročila potrdi, da mu je trgovec na zadostnem, razumljivem in nedvoumnem načinu sporočil:
a) svoje identifikacijske podatke, ki so navedeni v členu 1. teh splošnih pogojev, in s katerimi dokazuje identiteto trgovca,
b) kontaktne podatke trgovca oziroma odgovorne osebnosti trgovca
c) namen obdelave osebnih podatkov, ki je sklenitev pogodbe o nakupu med trgovcem in kupcem, ter pravna podlaga obdelave osebnih podatkov
d) že zahtevani osebni podatki za namen sklenitve pogodbe o nakupu ter pravilnega obdelovanja in dostave naročila so kupec dolžan zagotoviti,
e) Če je obdelava na podlagi člena 6 odstavek 1 točke f) Uredbe, je upravičeni interes, ki ga trgovec zasleduje, neposredno trženje.
f) identifikacijski podatki tretje osebe, ki je družba, ki dostavi kupcu naročeno blago, ali identifikacijski podatki drugih prejemnikov ali kategorij prejemnikov osebnih podatkov, če obstajajo,
g) roku hramba osebnih podatkov ali merila za njeno določitev
9.10 Trgovec izjavlja, da bo osebne podatke obdeloval v skladu z dobrimi običaji in ravnal na način, ki ne nasprotuje uredbi ali drugim splošno veljavnim pravnim predpisom ter jih ne bo izogibal.
9.11 Trgovec v skladu s Uredbo zagotavlja kupcu, katerega podatke obdeluje, naslednje informacije:
a) identiteta in kontaktni podatki trgovca ter v ustreznih primerih pooblaščene osebe trgovca
b) kontaktni podatki morebitne odgovorne osebe,
d) Če je obdelava na podlagi člena 6 odstavek 1 točke f), so upravičeni interesi, ki jih zasleduje trgovec ali tretja oseba.
e) kategorije prejemnikov ali skupine prejemnikov osebnih podatkov, če obstajajo,
f) v ustreznem primeru obvestilo, da trgovec namerava prenesti osebne podatke v tretjo državo ali mednarodno organizacijo,
g) čas trajanja hranjenja osebnih podatkov ali merila za njegovo določitev
h) informacije o obstoju pravice do zahtevka za dostop do osebnih podatkov pri trgovcu, pravice do njihove poprave, izbrisa, omejitve obdelave ali pravice do ugovora proti obdelavi, pravice do prenosljivosti podatkov, ter drugih povezanih pravic, ki jih zagotavlja veljavna uredba.
i) pravico vložiti pritožbo nadzornemu organu
j) informacije o tem, ali je zagotavljanje osebnih podatkov zakonska ali pogodbeno določena zahteva, ali je zahteva, potrebna za sklenitev pogodbe, ali je kupec dolžan zagotoviti osebne podatke ter kakšne so morebitne posledice, če takšnih podatkov ne zagotovi.
k) obstoj avtomatiziranega odločanja, vključno s profiliranjem;
Kupec ima pravico od trgovca zahtevati kopijo osebnih podatkov, ki se obdelujejo, ter pravico do pridobitve vseh zgoraj navedenih informacij. Za katere koli dodatne kopije, za katere kupec zaprosi, lahko trgovec zaračuna takso v skladu z administrativnimi stroški izdelave kopije.
9.12 Če kupec uveljavlja svoje pravice iz točke 9.11 pisno ali elektronsko, in iz vsebine njegove želje izhaja, da uveljavlja svoje pravice po tej točki, se njegova želja šteje za vloženo v skladu s to uredbo.
9.13 Kupec ima pravico vložiti ugovor trgovcu, da poišče na obdelavo njegovih osebnih podatkov, za katere verjame, da so ali bodo obdelovani v namen neposrednega trženja, vključno s profiliranjem v obsegu, ki je povezan s takšnim neposrednim trženjem. Ko kupec uveljavi takšno ugovor, trgovec preneha z obdelavo osebnih podatkov za namen neposrednega trženja od dneva prejemanja takega ugovora, osebni podatki prizadete osebe pa se za tak namen več ne smejo in ne smejo biti obdelovani.
9.14 Kupec lahko v primeru suma, da se njegovi osebni podatki obdelujejo nepooblaščeno, vloži pritožbo varuhu osebnih podatkov Republike Slovenije. Če kupec nima pravne zmožnosti za pravna dejanja v celotnem obsegu, lahko svoje pravice uveljavlja njegov zakoniti zastopnik.
9.15 Trgovec sprejme ustrezne ukrepe z namenom, da kupcu zagotovi vse informacije navedene v točki 9.11 v jedrni, pregledni, razumljivi in lahko dostopni obliki, jasno in preprosto oblikovani. Informacije bo trgovec zagotovil elektronsko ali z drugimi sredstvi v skladu z uredbo, o katerih se bo dogovoril s kupcem.
9.16 Trgovec bo informacije o ukrepih, sprejetih na podlagi zahteve kupca, brez odloga in v vsakem primeru najpozneje v enem mesecu od prejema zahteve, zagotovil kupcu.
9.17 Trgovec s tem obvesti kupca, da se ob izvajanju pogodbe in ob obdelavi osebnih podatkov kupca predvideva, da bodo osebni podatki kupca posredovani in dostopni naslednjim tretjim osebam oziroma skupinam prejemnikov:
Distribution SK s.r.o., Technická 7, 821 04 Bratislava, IČO: 35834498, DIČ: 2021648739, ID DDV: SK2021648739, vpisano v Poslovnem registru okrožnega sodišča BA1, oddelek SRO, vložek št. 26367/B
Podjetje General Logistics Systems Slovakia s.r.o., sedež Lieskovská cesta 13, 962 21 Lieskovec, IČO: 36624942, vpisano v Poslovnem registru Okrožnega sodišča Banska Bystrica, oddelek SRO, vložek št. 9084/S.
Packeta Slovakia s.r.o., sedež Kopčianska 3954/39, 851 01 Bratislava, IČO: 48136999, ID DDV: SK2120099014, vpisano v poslovnem registru Okrožnega sodišča Bratislava I, oddelek SRO, vložek št. 105158/B
IN TIME, s.r.o., sedež Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji, IČO: 31 342 621, vpisano v Poslovnem registru Okrožnega sodišča Bratislava I, oddelek SRO, vložek št. 4376/B.
Slovak Parcel Service s.r.o., sedež Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji, IČO: 31 329 217, vpisano v Poslovnem registru Okrožnega sodišča Bratislava I, oddelek SRO, vložek št. 3215/B.
10. Odstop od pogodbe o nakupu
10.1 Če trgovec iz razlogov, kot so razprodaja zalog, nepristopnost blaga, prekinitve proizvodnje s strani proizvajalca, uvoznika ali dobavitelja, spremembe, ki onemogočajo izvajanje obveznosti iz pogodbe, ali zaradi višje sile, ne more izpolniti svojih obveznosti iz pogodbe, ali če v skladu s pričakovanji ni sposoben v razumnem roku dostaviti blaga kupcu, je dolžan nemudoma obvestiti kupca o tej okoliščini ter mu hkrati ponuditi nadomestno izpolnitev ali možnost odstopa od pogodbe ali preklica naročila, če pogodba še ni bila sklenjena. Kupcu je dovoljeno preklicati naročilo po telefonu ali z dostavo elektronskega sporočila. Če kupec v razumnem roku ne sprejme ponudbe nadomestne izpolnitve, ki jo ponudi trgovec, ali ne odstopi od pogodbe, ima trgovec pravico od pogodbe odstopiti, v primeru že plačane kupnine pa je dolžan v 14 dneh od prejema odstopnega obvestila vrniti plačano kupnino ali njen del.
Če trgovec iz navedenih razlogov ni sposoben kupcu dostaviti blaga po ceni, navedeni v naročilu, in o tem obvesti kupca pred vezavno potrditvijo naročila, potem trgovec nima obveznosti sprejeti predlog kupca za sklenitev pogodbe o nakupu.
Če kupec odstopi od pogodbe o nakupu ali prekliče naročilo iz razlogov navedenih v tem točki teh splošnih pogojev, je trgovec dolžan nemudoma, najpozneje v roku 14 dni od prejema obvestila o odstopu od pogodbe, vrniti kupcu že plačano predujem za blago, in to na enak način, kot ga je kupec uporabil za plačilo, razen če se s kupcem dogovorita za drugo način vračila, pri čemer kupcu ne smejo biti zaračunate dodatne pristojbine.
10.2 Kupec ima pravico odstopiti od pogodbe o nakupu brez navedbe razloga v skladu z določilom § 19 in naslednjimi Zakona v roku 14 dni od prevzema blaga ali od dneva sklenitve pogodbe o storitvi ali pogodbe o dobavi digitalne vsebine, ki jo trgovec dobavlja na način, drugačen od na fizičnem nosilcu, če je trgovec pravočasno in pravilno izpolnil informativne obveznosti po določilu § 15 Zakona.
10.3 Kupec ima pravico v okviru tega roka, po prevzemu blaga, blago odpreti in preizkusiti na podoben način, kot je običajno pri nakupu v klasični trgovini, in sicer v obsegu, ki je potreben za ugotovitev narave, lastnosti in funkcionalnosti blaga.
10.4 Rok od dneva, ko kupec ali pooblaščena tretja oseba, razen prevoznika, prevzame vse dele naročenega blaga, oziroma če se...
a) blago, naročeno s strani kupca v eni naročilnici, se dobavlja posebej, začetek obdobja za odstop od pogodbe pa je dan, ko kupec ali pooblaščena tretja oseba, razen prevoznika, prevzame zadnji dobavljeni del blaga.
b) dobava blaga, ki sestavlja več delov ali kosov, se šteje za opravljeno z dnem prevzema zadnjega dela ali zadnjega kosa.
c) Na podlagi pogodbe trgovec ponavlja dobavo blaga v določenem obdobju, pri čemer je začetek tega obdobja dan, ko je kupec prevzel prvo dobavljeno blago.
10.5 Kupec lahko odstopi od pogodbe o nakupu, ki je predmet nakupa blaga, tudi pred začetkom teče obdobje za odstop od pogodbe.
10.6 Kupec lahko uveljavlja pravico do odstopa od pogodbe sklenjene na daljavo v pisni obliki ali na drug trpežen medij. Kupec lahko uporabi vzorec obrazca za odstop od pogodbe, ki je priložen kot priloga št. 1 teh splošnih pogojev.
10.7 Odstop od pogodbe o nakupu v skladu s prejšnjim odstavkom teh splošnih pogojev mora vsebovati informacije, na podlagi katerih trgovec lahko enoznačno in brez dvoma identificira naročilo in izdelek, ki ga želi kupec vrniti. Takšne so na primer tudi informacije, zahtevane v vzorcu obrazca za odstop od pogodbe, ki je priložen kot priloga št. 1 teh splošnih pogojev: identifikacija kupca, datum ali številka naročila, naziv in specifikacija blaga. Priporočamo tudi, da je navedena prednostna metoda, kako naj trgovec vrne že prejeto izvršitev, zlasti številka računa in/ali poštni naslov kupca.
10.8 Trgovec je dolžan brez odlašanja po prejemu obvestila o odstopu od pogodbe kupcu zagotoviti potrdilo o prejemu tega obvestila na trajnem mediju, če je kupec odstop od pogodbe oddal z uporabo posebne funkcije ali obrazca za odstop, ki sta dostopna v spletni vmesnikih trgovca.
10.9 Če kupec odstopi od pogodbe o nakupu, se hkrati razveljavi tudi vsaka dopolnilna pogodba, povezana s pogodbo o nakupu, od katere je odstopil. To ne velja, če se stranki izrecno dogovorita za nadaljnje trajanje dopolnilne pogodbe. Od kupca ni mogoče zahtevati nobenih stroškov ali drugih plačil v zvezi z razveljavitvijo dopolnilne pogodbe, razen plačila stroškov in plačil, navedenih v določilu § 21 odstavkih 3 in 5 ter v določilu § 22 odstavkih 3 Zakona, in cen za storitev, če je predmet pogodbe zagotavljanje storitve in je bila storitev v celoti opravljena.
10.10 Kupec je dolžan brez odlašanja, najpozneje v roku 14 dni od odstopa od pogodbe o nakupu, blago vrniti na naslov sedeža upravljavca ali ga predati trgovcu ali pooblaščeni osebi za prevzem blaga. To ne velja, če je trgovec predlagal, da se blago osebno prevzame ali prek njegovega pooblaščenca. Rok iz prvega odstavka te točke se šteje za spoštovanega, če je bilo blago najpozneje v zadnji dan roka predano za prevoz.
10.11 Kupac je dolžan trgovcu dostaviti blago, popolno, vključno z vsemi dokumenti, nepoškodovano, po možnosti v originalni embalaži in neuporabljenega.
10.12 Priporoča se zavarovanje pošiljke. Pošiljk na plačilo po povzetju trgovec ne prevzema. Trgovec je dolžan brez odlašanja, najpozneje v 14 dneh od prejema obvestila o odstopu od pogodbe, vrniti kupcu vse prejemke, ki jih je prejel na podlagi pogodbe o nakupu ali v zvezi z njo, vključno s stroški prevoza, dostave, poštnine in drugih stroškov ter taks. Trgovec ni dolžan vrniti plačil po tem odstavku, dokler mu blago ni dostavljeno ali dokler kupec ne dokaže, da je blago poslal nazaj trgovcu, razen če trgovec predlaga, da si blago osebno prevzame ali pa to stori njegov pooblaščeni.
10.13 Trgovec je dolžan vrniti kupcu vse prejemke v obsegu, ki ustreza odstopu od pogodbe, če je kupec odstopil le od posameznih izdelkov, ne pa od celotne pogodbe sklenjene na daljavo. Trgovec kupec ne sme zaračunavati dodatnih stroškov za prevoz, dostavo, poštnino ali druge stroške in takse.
10.14 Trgovec ni dolžan plačati kupcu dodatnih stroškov, če je kupec izrecno izbral drug način dostave kot najcenejši običajen način dostave, ki ga ponuja trgovec. Dodatni stroški pomenijo razliko med stroški dostave, ki jih je izbral kupec, in stroški najcenejšega načina dostave, ki ga ponuja trgovec.
10.15 Kupec nosi stroške vračila blaga trgovcu ali osebi pooblastili trgovca za prevzem blaga, razen če je trgovec podpisal, da te stroške prevzame sam ali če ni izpolnil svoje obveznosti po določilu § 15 odstavka 1 točka g) Zakona.
10.16 Kupec je odgovoren za zmanjšanje vrednosti blaga, ki je nastalo zaradi ravnanja z blagom nad zahtevano ravnijo za ugotavljanje lastnosti in delovanja blaga. Kupec ne odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če trgovec ni izpolnil obveznosti glede obveščevalne dolžnosti o pravici kupca do odstopa od pogodbe.
10.17 Trgovec je dolžan vrniti kupcu kupnino za blago enakim načinom, kot ga je uporabil kupec za plačilo, razen če se s kupcem dogovorita za drugačen način vračila plačil, pri čemer kupec ne sme biti zaračunani dodatni stroški v tej povezavi.
10.18 V primeru, da kupec odstopi od pogodbe in trgovcu dostavi uporabljeno, poškodovano ali nepopolno blago, se kupec zavezuje trgovcu povrniti:
10.19 Enostransko odštevanje terjatev trgovca in kupca, ki nastanejo z odstopom od pogodbe po določilu § 19 odstavka 1 Zakona, je prepovedano.
10.20 V skladu s določilom § 19 odstavek 1 Zakona kupec ne more odstopiti od pogodbe, katere predmet so:
dodatki blaga, izdelanega po specifikacijah kupca ali blaga, izdelanega po meri
dodatki blaga, ki so predmet hitrega poslabšanja kakovosti ali propadanja
dodatki blaga zaprte v zaščitni embalaži, ki ni primerna za vračilo iz razlogov zdravja ali higiene, in če je bila po dobavi ta zaščitna embalaža poškodovana.
dodatki zvokovnih posnetkov, videoposnetkov, avdiovizualnih posnetkov ali programske opreme, ki se prodajajo v zaščitni embalaži in je bila po dostavi poškodovana.
dodatki blaga, ki je zaradi svoje narave neoddeljivo zmešano z drugim blagom po dostavi.
dodatki digitalne vsebine na način, drugačen od na fizičnem nosilcu, če je bilo zagotavljanje te vsebine začeto z izrecnim soglasjem kupca in je kupec izrecno izjavil, da je bil pravilno poučen o tem, da s takim soglasjem izgubi pravico do odstopa od pogodbe z začetkom zagotavljanja digitalne vsebine, trgovec pa mu je glede tega tudi zagotovil potrdilo.
zagotavljanje storitve, če je bilo začeto z izrecnim soglasjem kupca in je kupec izrecno izjavil, da je bil pravilno poučen o tem, da s takim soglasjem izgubi pravico do odstopa od pogodbe po celotni izvedbi storitve, in če je bila storitev v celoti izvedena.
10.21 Določila člena 10 teh splošnih pogojev izrecno ne veljajo za subjekte, ki ne izpolnjujejo definicije potrošnika, določene v določilu § 52 odstavek 4 Obligacijskega zakonika.
11. Zaključne določbe
11.1 Če je pogodba o nakupu sklenjena v pisni obliki, mora vsaka njena sprememba biti izvedena v pisni obliki.
11.2 Stranki sta se dogovorili, da bo komunikacija med njima potekala v obliki elektronskih sporočil (e-mailov).
11.3 Na odnose, ki niso urejeni s temi splošnimi pogoji, se uporabljajo ustrezna določila Obligacijskega zakonika, Zakon o elektronskem poslovanju, zakon št. 22/2004 Z.z. o elektronskem poslovanju in spremembah ter dopolnitvah zakona št. 128/2002 Z.z. o nadzoru notranjega trga v zadevah varstva potrošnikov in spremembah ter dopolnitvah nekaterih zakonov v skladu z zakonom št. 284/2002 Z.z., kot tudi drugi veljavni predpisi.
11.4 Potrošnik ima pravico vložiti trgovcu zahtevo za odpravo spora, če pride do spora med potrošnikom in trgovcem glede uveljavljanja pravic iz odgovornosti za napake ali če menja, da je trgovec kršil druge pravice potrošnika. Če trgovec na zahtevo za odpravo odgovori z zavrnitvom ali nanjo ne odgovori v 30 dneh od dneva pošiljanja, ima potrošnik pravico vložiti predlog za začetek alternativnega reševanja spora v skladu z določilom § 12 zakona št. 391/2015 Z.z. o alternativnem reševanju potrošniških sporov in o spremembah ter dopolnitvah nekaterih zakonov.
Ustrezni subjekt za alternative reševanje potrošniških sporov s trgovcem je Slovenska trgovinska inšpekcija, P.O. Box 29, Bajkalska 21/A, 827 99 Bratislava, www.soi.sk, ali pa drugo ustrezno pooblaščeno pravno osebo, vpisano v seznamu subjektov za alternativno reševanje sporov, ki ga vodi Ministrstvo za gospodarstvo Republike Slovenije (seznam je dostopen na spletni strani http://www.mhsr.sk); potrošnik ima pravico do izbire, na kateri od navedenih subjektov za alternativno reševanje potrošniških sporov se bo obrnil.
11.5 Potrošnik lahko za vložitev predloga za alternativno reševanje svojega spora uporabi platformo za spletno reševanje sporov, ki je dostopna na spletni strani http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
11.6 Te splošne poslovne pogoje začnejo veljati do kupca z dnem sklenitve pogodbe o nakupu.
11.7 Pred oddajo naročila bo kupec pozvan, da s potrditvijo v polje potrdi, da je seznanjen z temi splošnimi pogoji, jih prebral, razumel njihov vsebino in v celoti z njimi soglaša.
Priloga št. 1
Vzorčni obrazec za odstop od pogodbe
(vašega izpolnjenega in poslanega obrazca uporabite le v primeru, če želite odstopiti od pogodbe sklenjene na daljavo)
Komu: Bubulákovo d.o.o., Diakovská 14, Šaľa 927 01, info@bufabrics.hr
S tem obvestilom/obvestili (*) sporočam/sporočamo (*) svoj odstop od pogodbe o nakupu ali zagotovitvi tega izdelka: ..............
Datum naročila/ datum sprejema (*) ..............
Ime potrošnika/potrošnikov (*) ...............
Naslov potrošnika/potrošnikov (*) ..............
Podpis potrošnika/potrošnikov (*) (če je ta obrazec oddan v papirni obliki) ..........................
Datum ..................
(*) Neprimerno prečrtajte.
Priloga št. 2
Navodilo o uveljavljanju pravice kupca do odstopa od pogodbe o nakupu
1. Pravica do odstopa od pogodbe o nakupu
Če nakupujete kot potrošnik, imate pravico brez navedbe razloga v roku 14 dni odstopiti od te pogodbe o nakupu.
Rok za odstop od pogodbe poteče po 14 dneh od dne, ko vi ali tretja oseba, ki ste jo vi določili, prevzamete blago, oziroma od dneva sklenitve pogodbe o zagotovitvi storitve ali od dneva sklenitve pogodbe o dobavi digitalnih vsebin, ki niso na hrapem nosilcu.
Ob uveljavljanju pravice do odstopa od pogodbe o nakupu nas obvestite o svoji odločitvi, da odstopite od te pogodbe s posredstvom jasno izraženega sporočila (na primer s pismom, poslanim po pošti, faksu ali e-pošti) na naslov: Bubulákovo d.o.o., Diakovská 14, Šaľa 927 01, info@bufabrics.hr
Za ta namen lahko uporabite vzorčni obrazec za odstop od pogodbe o nakupu, ki smo vam ga poslali ali poslali, in ki je priložen kot priloga št. 1 k poslovnim pogojem. Natančnost za njegovo uporabo ni obvezna. V primeru interesa imate možnost izpolniti in poslati vzorčni obrazec za odstop od pogodbe o nakupu ali katero koli drugo jasno izjavo o odstopu od pogodbe o nakupu tudi elektronsko preko spletnega naslovnega mesta našega spletnega trgovca www.bubulakovo.sk. Če to možnost izkoristite, vam bomo takoj potrdili sprejem odstopa od pogodbe o nakupu po elektronski pošti ali na drugi trajni medij.
Rok za odstop od pogodbe o nakupu je ohranjen, če obvestilo o uveljavljanju pravice do odstopa od pogodbe o nakupu pošljete pred tem, ko rok za odstop od pogodbe poteče.
Če je predmet pogodbe nakup blaga, lahko od pogodbe o nakupu odstopite tudi pred začetkom tečeva roka za odstop od pogodbe.
2. Posledice odstopa od pogodbe
Po odstopu od pogodbe vam bomo povrnili vse plačane zneske, ki ste jih plačali v zvezi s sklenitvijo pogodbe o nakupu, zlasti kupno ceno vključno z stroški dostave blaga do vas. To se ne nanaša na dodatne stroške, če ste izbrali drugo vrsto dostave, kot je najcenejši običajni način dostave, ki ga ponujamo. Plačila vam bomo vrnili najkasneje v 14 dneh od dneva, ko nam bo prejeta vašega obvestila o odstopu od te pogodbe o nakupu. Vrnjena plačila bodo izvedena z enakim načinom, kot ste ga uporabili ob svoji plačilu, razen če ste izrecno soglašali z drugim načinom plačila, in brez kakršnih koli dodatnih stroškov.
Z vračilom plačila lahko pričakujemo do vračila blaga na naš naslov ali do dokazila, da ste blago poslali nazaj, odvisno, kaj se zgodi prej.
Pošljite nam blago nazaj ali ga prinesite na naslov sedeža podjetja brez nepotrebnega odlašanja in v vsakem primeru najpozneje v 14 dneh od dneva uveljavitve pravice do odstopa od pogodbe. Rok se šteje za ohranjenega, če blago pošljete nazaj pred potekom 14-dnevnega roka. Neposredne stroške vračila blaga nosite vi.
Obveščamo vas, da v primeru odstopa od pogodbe o nakupu odgovarjate za kakršnokoli zmanjšanje vrednosti blaga zaradi ravnanja z njim od trenutka prevzema do momenta vrnitve na način, ki ni potreben za ugotovitev narave, lastnosti in funkcionalnosti blaga.
Če ste zahtevali začetek zagotavljanja storitve v času trajanja odpovednega roka, imate obveznost plačati našo ceno za dejansko opravljeno storitev do dneva, ko ste nam sporočili svojo odločitvijo o odpovedi te pogodbe.